Timeshare videresalg er et voksende marked. Så mye er tydelig når du ser på figurene. Videresalg tilsvarer omtrent 10% av alle timeshares kjøpt år i år i Europa og USA.
Slik vekst skyldes delvis anerkjente videresalgs meglere tilknyttet bransjestyrende organer, som RDO, TATOC og ARDA. På 2016s årlige RDO-konferanse tok Interval International President David Gilbert tømmene og presenterte en presentasjon som fremhevet noen viktige punkter om veksten i videresalgsmarkedet.
Timeshare Videresalg: 2015 Insight Study
IIs Insight Study fra 2015 hadde som mål å oppnå bedre forståelse av timeshare-eiere i fire viktige verdensområder. Det var Europa, USA, Asia / Stillehavet og Mexico. Studien dekker slike fremtredende punkter som:
- Der de kjøpte sin timeshare
- Faktorer som førte til kjøpet
- Hvilken type timeshare-produkt de eier
- Fra hvor de ville mest sannsynlig kjøpe flere timeshare-produkter og mer
Resultatene var absolutt lysende for alle i bransjen, men spesielt for de som er involvert i videresalgsmarkedet. For et nisjemarked i en noe nisjebransjen, må vi jobbe hardt! Mye av arbeidet for timeshare videresalg meglere kommer fra et behov for å heve og justere forbruker oppfatning. For dem som timeshare ikke er det rette ferieproduktet, er det enkelt for produktet å bli sett på som en "rip off" eller en "svindel".
Imidlertid har industrien som helhet brukt mye tid og krefter på å endre dette. Det er nå standard prosedyrer, strenge retningslinjer og etiske koder, og et profesjonelt image. Alt dette er gjort for å kunne tilby et ferieprodukt som er like levedyktig som noe annet.
Timeshare Developers vs Timeshare videresalg
Insight Study fant at feriestedutviklere viser den høyeste andelen av å være den primære kjøpskilden for timeshare-eiere. Imidlertid er videresalgsmarkedet kilden for mellom 4 og 9% av eierne over hele verden. Vi vet at det kan høres lavt ut! Men vurder den amerikanske timeshare-industrien alene, som er verdt 9.4 milliarder dollar. Det er ikke en så liten bit av kaken!
Det ser også ut som eiere ga lignende svar på faktorene som vil påvirke dem når de kjøper timeshare. Tre av fire verdensområder rangerte kvaliteten på feriestedet / enheten som sin første vurdering. Ingen ønsker å kjøpe timeshare på et loslitt, upassende feriested eller i en nedslitt enhet. Faktisk rapporterer 90% av ferierende ferier av høyere kvalitet når enheten inkluderer et kjøkken (Howard Nusbaum, RDO7 Conference).
Plassering var også en høyt rangert faktor for de fleste. Alle vil ha ferien et sted som passer dem, som gir dem en flukt, og som stimulerer dem. Men selvfølgelig er kostnad også viktig, og kjøpesummen er den tredje viktigste faktoren for eierne. Andre faktorer som årlige vedlikeholdsavgifter, byttehandel og fleksibilitet i bruken er også med.
Tradisjonell mot moderne
Fleksibilitet er i seg selv en voksende bekymring. Flere og flere eiere ønsker ikke lenger å eie timeshare på tradisjonell fast-uke-basis. I stedet er resortutviklere ser en boom i flytende uker. Eierne kan bruke disse ukene når som helst i sett 'sesonger', med forbehold om tilgjengelighet. Andre eiere kan i stedet eie timeshare-poeng. Eiere kan bruke disse til helligdager når som helst på året, og er ikke knyttet til et bestemt feriested. I stedet kan de velge fra en portefølje av steder, som ofte spenner over kloden. IIs studie viste at den høyeste prosentandelen poengseiere kan bli funnet i Asia / Stillehavsområdet, ved 31%.
Og nå kommer vi til fremtidige kjøp, fordi hvem elsker ikke en gjenta kunde? Den høyeste prosentandel av eiere som sannsynligvis vil kjøpe flere timeshare, var i Mexico, ved 37%. Europa og Asia / Stillehavet fulgte tett bak, med USA-eiere som viste en 12% -interesse. Og for videresalgsmarkedet er neste statistikk vår stolte:
8% av europeiske timeshare-eiere indikerte at de ville kjøpe fremtidige timeshare fra et videresalgsselskap. Dette tallet hoppet til 16% i Asia / Stillehavsregionen, og steg til svimlende 23% i USA. Dette viser at videresalgsmarkedet virkelig vokser i popularitet. Dette skyldes bransjens høyder, opparbeidet kunnskap og selvfølgelig besparelsene som kan gjøres.
Hvorfor kjøpe Timeshare videresalg?
Du kan kjøpe nesten nøyaktig det samme produktet du vil få fra en feriestedutvikler på videresalgsmarkedet. Derimot, alltid gjør din forskning på den valgte timeshare videresalgsmegleren. Sørg for å velge en som er tilknyttet bransjestyrende organer som RDO, TATOC og / eller ARDA.
Når du kjøper en timeshare videresalg, får du en høy kvalitet avtale til en brøkdel av hva du vil betale en utvei utvikler eller management selskap. Dette skyldes at videresalgsmedisiner ikke har salgs- og markedsføringskostnader pådratt av utviklere. Du kan ofte finne den timeshare videresalgsuke og poeng kommer til en betydelig rabatt, noen ganger så høy som 80% av utviklerens priser.
Selvfølgelig vil noen skianlegg legge inn visse restriksjoner på fordelene til klubben, men du vil alltid få de samme feriestedets funksjoner og fasiliteter.
Travel and Leisure Group timeshare-meglere er den lengste videresalgsagenten i Europa. Vi har et dedikert team av meglere tilgjengelig for Hjelper deg med å finne riktig timeshare for dine behov. Hvis du vil ha en årlig fast eller flytende uke, eller til og med et poengmedlemskap med en hel portefølje som venter på deg, kan vi hjelpe.
Reise- og fritidsgruppe: matche mennesker med steder ... med glede!