Online omdømmestyring er unektelig viktig. For hvert tiår fortsetter hele timeshareindustrien å utvikle seg og utvikle seg. Salgsprogrammer og programvare nyter nå mer sofistikering. Samfunnet ser nå mer integrering og samarbeid. I sin tur tilstreber dette å fremme timeshare som helhet.
En av de største endringene er måten eiere finner informasjon om alpinanlegg: Internett. Internett er nå et av de beste salgsfremmende verktøyene for noen timeshare-resorts. På baksiden kan det være en torn i siden for mange andre. Noen alpinanlegg har sett salget øke på grunn av fremragende anmeldelser på nettsteder som TripAdvisor og andre. Imidlertid har mange flere alpinanlegg sett at deres opphevelsesrate øker dramatisk. Noen har til og med sett en nedgang i antall turer de bestiller.
På grunn av dette er riktig timeshare online omdømmestyring avgjørende for å lykkes i dagens digitale tidsalder. Forbrukerne er smartere, smartere og mer mistenkelige enn noen gang før. Før de foretar store kjøp, slår de umiddelbart opp navnet på feriestedet. Noen søker til og med etter selgeren som slår til dem. Dette kan skje på mobile enheter - ofte på badet eller under selve turen. Hvis de finner noen form for negativitet, er de uendelig mindre sannsynlig å kjøpe.
Online Reputation Management er en komplisert, rask paced og utviklende industri
Det er mange selskaper der ute som hevder å ha "ekspertise" innen online omdømmestyring. Imidlertid er det ofte ikke den eneste virksomheten de driver med. Når timeshare-feriesteder ansetter et omdømmestyringsfirma på nettet, bør de sjekke hvor mange andre tjenester firmaet tilbyr. Vær forsiktig med firmaer som er utgivere av magasiner, spesialister på omdømmehåndtering på nettet og bruker flere andre hatter. På grunn av tid og krefter det tar å holde seg oppdatert på de nyeste trendene, bør firmaets hovedfokus være omdømmehåndtering på nettet.
Mange online omdømmehåndteringsfirmaer hevder at negative innlegg fra eiere og turdeltakere bør ignoreres. Disse firmaene sier at innlegg på nøkkelordene til "svindel", "klager", "rip-off" og andre negative bør være alene. De mener svarene vil vekke plakater til å sette mer negativt innhold på Internett. Dette stemmer rett og slett ikke.
"Hvis du ikke gjør noe med det negative, lar du det være der, for forbrukeren å se, på et sølvfat," sier omdømmeekspert og administrerende direktør for omdømme Maxx, Walter Halicki. Mr. Halicki har over 20 års erfaring med å selge og administrere salgsrom på timeshare resorts i både Canada og Mexico.
“Vil du ikke at de ser informasjon om hvordan du kan unngå svindel og måter å redusere klager på? Den største feilen vi ser er at timeshare resorts ikke gjør noe med negativiteten knyttet til navnet deres online. Når de gjør dette, og de lar de negative innleggene sitte der i dager, måneder og til og med år, gjør det det mye vanskeligere å tvinge av den første siden med søkemotorresultater. Jo raskere de reagerer på innlegget, jo bedre. ”
Forbrukerne er mer forsiktige og forsiktige når de foretar store kjøp
Derfor vil de spesifikt søke etter timeshare-feriestedets navn med nøkkelordene svindel, klager, anmeldelser og mer for å se om anlegget er et anerkjent selskap. Omvendt, hvis de har kjøpt og opplever kjøpers anger, ser de etter folk som har lignende opplevelser. I sin tur tilfører dette bare drivstoff til en brann som raskt kan spre seg ut av kontroll på søkemotorresultatene for et feriested.
Det er interessant å merke seg at mens de fleste timeshare-feriesteder og reiseklubber er svært aggressive i den tilnærmingen de tar for å markedsføre sine produkter, er det sjelden sett den samme aggressive holdningen når det gjelder å beskytte den måten virksomheten ser på nettet.
Den absolutt beste handlingsplanen, som deler timeshare-rykteekspertene til Reputation Maxx, er å ta en proaktiv og aggressiv tilnærming til å beskytte deres image. Ved å bygge opp en buffersone med positiv press, gjør det det mye vanskeligere for negative innlegg å bryte gjennom. Hvis noe negativt kommer gjennom buffersonen, vil det være mye lettere å komme seg rundt det og tvinge negativiteten bort fra forsiden. Det er viktig å merke seg at de fleste forbrukere ikke ser forbi den første og andre siden i søkemotorresultatene.