De fleste amerikanske timeshares er gjerning, noe som betyr at de får lignende behandling som for fast eiendom. Derfor hvordan navigerer vi i den kostbare, tidkrevende prosessen med å overføre en garantiråd? For å finne ut av det, satte vi oss ned med Conveyancing Manager John Pearce, vår spesialist på garanti.
TLG: Hei John! Hvor lenge har du jobbet for Travel & Leisure Group, og hva trakk deg opprinnelig til stillingen?
JP: Jeg har nå vært i Travel & Leisure Group i seks år. Mine tidligere arbeidsår ga meg muligheten til å reise, og følgelig ble jeg interessert i å jobbe i feriebransjen. Selv når jeg er på ferie, kommer jeg inn på alpinanlegg og legger igjen et visittkort!
TLG: Du er formidlingsleder. Kan du fortelle oss hva dette betyr?
JP: I denne avdelingen jobber vi med ulike team (i og utenfor selskapet) for å samle informasjon. Vi har kontakt med feriesteder for å sikre at personalet har så mange oppdaterte detaljer som mulig. Å ha riktig informasjon er viktig for oss fordi det gjør hver overføringsprosess så mye enklere. Vi utfører også varekontroll for alle alvorlige kjøpshenvendelser for å bekrefte eierinformasjon.
Arbeidsdagen min er en blanding av ting og kan veldig avhenge av hvilket stadium vi er i hver overføring av eierskap. Hovedtyngden av arbeidet mitt er med garantibrev, derfor er de fleste skianleggene jeg har å gjøre i USA. Dette betyr at en betydelig mengde kommunikasjon foregår på ettermiddagen / tidlig på kvelden.
Ups and Downs av en Garantiavertsoverføring
TLG: Hva er din favoritt del av jobben?
JP: Jeg liker virkelig mangfoldet, samarbeide med kunder og samle informasjon om nye alpinanlegg. Jeg har nå et nettverk av mennesker som hjelper og gir råd, som jeg synes er viktig for å tilby best mulig service. Jeg er stolt av hvordan formidlingsavdelingen har vokst gjennom årene. På grunn av dette anbefaler store feriesteder nå overføring av eierskapstjeneste til eiere som ønsker å overføre eierskap til familie og venner. Ord fra munn og veldig positive tilbakemeldinger fra kunder har også ført til mange henvisninger til meg også.
TLG: Hva var din vanskeligste overføring av eierskap til dato?
JP: De er alle vanskelige på sin egen måte, og de tilbyr alle sine egne spesielle utfordringer. Den vanskeligste overføringen er vanligvis med et feriested som vi ikke har håndtert før. Informasjon er avgjørende for denne rollen; det er så viktig å samle så mye informasjon som mulig for å legge til vår "juridiske bibel", som er både digital- og papirbasert.
TLG: Hvilke spesielle utfordringer gir gjeldsoverføringer til stede?
JP: Å få sammen informasjonen og dokumentene for å kunne starte prosessen er den største utfordringen. Eierskapsprosessen er veldig lang, og videre har hvert feriested sin egen operasjonelle prosedyre. Alle garantier må undertegnes i nærvær av en notarius publicus. Denne rollen krever gode organisatoriske ferdigheter og krever mye planlegging fremover. Vi holder oversikt over hver prosess i databasen vår og papirfiler, som lar oss vite hva vi skal gjøre videre og hvordan vi skal reagere på neste oppgave. Informasjon er nøkkelen som jeg sa før, og hver gang vi jobber med et nytt feriested, detaljerer vi hver prosess som er klar for neste gang.
Ser fremover…
TLG: Hvilke fremskritt vil du se i timeshare-bransjen?
JP: Bransjen har vært i overgang i mange år. Alle jobber utrettelig for å kaste det gamle bildet og skape positive ting om å eie 5 * overnatting av høy kvalitet. Tidsdelingsindustrien nyter nå en bredere demografi og har derfor måttet skjerpe image.
Innføringen av kortere leieavtaler og utleie blir veldig populær. Utleie vokser i popularitet hvert år og er en flott introduksjon til å eie. Jeg vil gjerne se at disse fremskrittene fortsetter i riktig retning; timeshare er et legitimt ferievalg, som millioner av eiere over hele verden kan bevitne!
Har du en garantidag timeshare som du vil overføre til en venn, et familiemedlem eller noen andre? I så fall, ta kontakt med vår avdeling for avdeling i dag for en problemfri diskusjon om alternativene dine.
Til neste gang, vær trygg og reise lykkelig!